გეოგრაფიის წრე
ქ. ბოლნისის პირველ საჯარო სკოლაში 2017 -2018 სასწავლო წლის პირველი სემესტრიდან VIII კლასის მოსწავლეთათვის ფუნქციონირება დაიწყო გეოგრაფიის წრე.
წრის სახელწოდება - “სახალისო გეოგრაფია”
საწრეო მუშაობის მიზანია მოსწავლეებმა გაიმდიდრონ ცოდნა გეოგრაფიაში გაიაზრონ ადგილობრივი გარემო და დაკვირვების შედაგად შეიმეცნონ გეოგრაფია.
წრის დანიშნულებაა გააღრმავოს და გააფართოოს გეოგრაფიული ცოდნა, აამაღლოს მოსწავლეების ინტერესი და მოტივაცია, გამოავლინოს მათი უნარ-ჩვევები და დაეხმაროს პროფესიის არჩევაში. მოსწავლეები გაიმყარებენ და გაამთლიანებენ ცოდნას, რის საფუძველზეც შეძლებენ ლოგიკურ და კრიტიკულ აზროვნებას. ისინი შეისწავლიან გეოგრაფიის საფუძვლებს, ზოგად კანონზომიერებებს, გლობალური პრობლემების გეოგრაფიულ ასპექტებს და ამ პრობლემების გადაჭრის შესაძლო გზებს. მასალის ათვისების შედეგად მათ ექნებათ საკმარისი ცოდნა დღევანდელ სამყაროში მიმდინარე პროცესებზე და მოვლენებზე, ბუნებრივ თუ ტექნოგენურ კატასტროფებზე. მოზარდს განუვითარდება უნარ-ჩვევები, რომელიც დაეხმარება სწორად განსაზღვროს საკუთარი ქვეყნის სახელმწიფოებრივი, კულტურული, ეკონომიკური, პოლიტიკური ინტერესები და მისი ქვეყნის ადგილი, ფუნქცია დღევანდელ გლობალიზებულ სამყაროში. ამ თემების გაცნობიერება და ანალიზი მისცემს მოსწავლეებს სასიკეთო გადაწყვეტილებათა მიღებისა და აქტიური ქმედების შესაძლებლობას.
გეოგრაფიის წრის მუშაობის ძირითადი მიზნები:
1. კომუნიკაციის უნარების განვითარება.
2. სხვისი აზრის მოსმენა და შეფასება.
3. ღონისძიების დაგეგმვა და ორგანიზება.
4. ცოდნის მარაგის გამდიდრება.
5. საკუთარი შესაძლებლობების გამოვლენა.
6. ინფორმაციის მოძიების უნარი.
7. მიზეზ-შედეგობრივი კავშირის დადგენის უნარი.
8. ანალიზის და დასკვნების გაკეთების უნარი.
9. ყოველდღიურ ცხოვრებაში გეოგრაფიის გამოყენების აუცილებლობის ჩვენება.
წრის აქტუალობა: დაეხმაროს მოსწავლეებს
· გეოგრაფიის სწავლებაში;
· სიძნელეებისადმი შიშის დაძლევაში;
· სწავლისადმი ინტერესის გაღვივებაში;
· ოპერატიულობის უნარის განვითარებაში;
· გუნდურობის უნარის განვითარებაში;
. შემოქმედებიდან აღიქვან სწავლების პროცესი;
მოსალოდნელი შედეგები
· გააქტიურებული და მიზანდასახული მოსწავლეების ჩამოყალიბება;
· საკუთარი სწავლის პროცესით დაინტერესებული მოსწავლეების განვითარება;
· გეოგრაფიის ცოდნის აუცილებლობის გაცნობიერება ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
წრის მუშაობის საჭირო ძირითადი რესურსები:
· საკანცელარიო საქონელი;
· მაგნიტური დაფა, მარკერი;
· პროექტორი, პროექტორის დაფა, ვიდეოკამერა, ფოტოაპარატი;
· კომპიუტერი,
· რუკები, თაბახის ფურცელები, ფლომასტერი;
· სხვადასხვა სახის დამხმარე გეოგრაფიული ლიტერატურა.
წრის დანიშნულებაა გააღრმავოს და გააფართოოს გეოგრაფიული ცოდნა, აამაღლოს მოსწავლეების ინტერესი და მოტივაცია, გამოავლინოს მათი უნარ-ჩვევები და დაეხმაროს პროფესიის არჩევაში. მოსწავლეები გაიმყარებენ და გაამთლიანებენ ცოდნას, რის საფუძველზეც შეძლებენ ლოგიკურ და კრიტიკულ აზროვნებას. ისინი შეისწავლიან გეოგრაფიის საფუძვლებს, ზოგად კანონზომიერებებს, გლობალური პრობლემების გეოგრაფიულ ასპექტებს და ამ პრობლემების გადაჭრის შესაძლო გზებს. მასალის ათვისების შედეგად მათ ექნებათ საკმარისი ცოდნა დღევანდელ სამყაროში მიმდინარე პროცესებზე და მოვლენებზე, ბუნებრივ თუ ტექნოგენურ კატასტროფებზე. მოზარდს განუვითარდება უნარ-ჩვევები, რომელიც დაეხმარება სწორად განსაზღვროს საკუთარი ქვეყნის სახელმწიფოებრივი, კულტურული, ეკონომიკური, პოლიტიკური ინტერესები და მისი ქვეყნის ადგილი, ფუნქცია დღევანდელ გლობალიზებულ სამყაროში. ამ თემების გაცნობიერება და ანალიზი მისცემს მოსწავლეებს სასიკეთო გადაწყვეტილებათა მიღებისა და აქტიური ქმედების შესაძლებლობას.
გეოგრაფიის წრის მუშაობის ძირითადი მიზნები:
1. კომუნიკაციის უნარების განვითარება.
2. სხვისი აზრის მოსმენა და შეფასება.
3. ღონისძიების დაგეგმვა და ორგანიზება.
4. ცოდნის მარაგის გამდიდრება.
5. საკუთარი შესაძლებლობების გამოვლენა.
6. ინფორმაციის მოძიების უნარი.
7. მიზეზ-შედეგობრივი კავშირის დადგენის უნარი.
8. ანალიზის და დასკვნების გაკეთების უნარი.
9. ყოველდღიურ ცხოვრებაში გეოგრაფიის გამოყენების აუცილებლობის ჩვენება.
წრის აქტუალობა: დაეხმაროს მოსწავლეებს
· გეოგრაფიის სწავლებაში;
· სიძნელეებისადმი შიშის დაძლევაში;
· სწავლისადმი ინტერესის გაღვივებაში;
· ოპერატიულობის უნარის განვითარებაში;
· გუნდურობის უნარის განვითარებაში;
. შემოქმედებიდან აღიქვან სწავლების პროცესი;
მოსალოდნელი შედეგები
· გააქტიურებული და მიზანდასახული მოსწავლეების ჩამოყალიბება;
· საკუთარი სწავლის პროცესით დაინტერესებული მოსწავლეების განვითარება;
· გეოგრაფიის ცოდნის აუცილებლობის გაცნობიერება ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
წრის მუშაობის საჭირო ძირითადი რესურსები:
· საკანცელარიო საქონელი;
· მაგნიტური დაფა, მარკერი;
· პროექტორი, პროექტორის დაფა, ვიდეოკამერა, ფოტოაპარატი;
· კომპიუტერი,
· რუკები, თაბახის ფურცელები, ფლომასტერი;
· სხვადასხვა სახის დამხმარე გეოგრაფიული ლიტერატურა.
წრის მუშაობას გაუძღვება
მასწავლებელი: ლილი რეხვიაშვილი
შეხვედრები გაგრძელდა მეორე
სემესტრში თებერვლის თვიდან - ყოველ ორშაბათს 15:00 საათიდან
16:00 საათამდე სკოლაში.
“სახალისო გეოგრაფიის” წრის სამუშაო გეგმა (2017-2018 ს.წ.)
II სემესტრი
5 თებერვალი --- პირველი შეხვედრა
რა
ხდება ვულკანის ამოფრქვევის დროს
12 თებერვალი --- მეორე შეხვედრა
რადა
რა ფორმისაა გამყინვარებული ლავა
19 თებერვალი --- მესამე შეხვედრა
მსოფლიო
შვიდი საოცრება
26 თებერვალი --- მეოთხე შეხვედრა
რას უწოდეს
ცრემლების ბილიკი
5 მარტი --- მეხუთე შეხვედრა
როგორ
განადგურდა პომპეი
12 მარტი --- მეექვსე შეხვედრა
ინდიელები
დღეს
19 მარტი --- მეშვილე შეხვედრა
ვინ
აღმოაჩინა ბაბილონის გოდოლი
26 მარტი --- მერვე შეხვედრა
გალაპაგოსის
კუნძულები
2 აპრილი --- მეცხრე შეხვედრა
ინკების
ქალაქის ნანგრევები “მაჩუ-პიქჩუ”
10 აპრილი --- მეათე შეხვედრა
ჯინოლანის
მღვიმეები
16 აპრილი --- მეთერთმეტე შხვედრა
კედლის
გაზეთის გამოშვება - მსოფლიოს უდიდესი
მოგზაურები
23 აპრილი --- მეთორმეტე შეხვედრა
მოგზაურობა ანტაქტიდაზე თ.
ბელინჰაუზენი და მ. ლაზარევი
30 მარტი --- მეცამეტე
შეხვედრა
დედამიწის
მზის და მთვარის ურთიერთობა
7 მაისი --- მეთოთხმეტე შეხვედრა
ჰაერის
დაბინძურებით გამოწვეული კატასტროფა
14 მაისი --- მეთხუთმეტე შეხვედრა
ყველაფერი
ჰაერის შესახებ
21 მაისი --- მეთექვსმეტე შეხვედრა
სად
გამოდის გოგირდოვანი ორთქლი
28 მაისი --- მეჩვიდმეტე შეხვედრა















Комментариев нет:
Отправить комментарий