გეოგრაფია

воскресенье, 24 февраля 2019 г.

სსსმ მოსწავლესთან მუშაობა




სსსმ მოსწავლესთან მუშაობა


მოსწავლის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა

მოსწავლე (სახელი, გვარი)
გიორგი აქულაშვილი
პირადი ნომერი
სკოლა
. ბოლნისის 1 საჯარო
კლასი
VIII
დაბადების თარიღი
ასაკი
მშობლის/კანონიერი წარმომადგენლის სახელი, გვარი
ტელეფონის ნომერი
იურიდიული მისამართი
. ბოლნისი სულხან-საბა ორბელიანის . 124
ფაქტობრივი მისამართი
. ბოლნისი სულხან-საბა ორბელიანის . 124
მისამართი
. ბოლნისი სულხან-საბა ორბელიანის . 124
ელ ფოსტა


ისგ-ის შექმნის თარიღი01.10.2018
მოსწავლის ისგ-ზე პასუხისმგებელი პირი : შორენა შეყლაშვილი






მოსწავლის საგნობრივი შეფასება სასწავლო წლის დასაწყისში
მოსწავლის სახელი-გვარიგიორგი აქულაშვილი
კლასი: VIII
საგანიგეოგრაფია
მასწავლებლის სახელი-გვარილილი რეხვიაშვილი
თარიღი01.10.2018

მოსწავლემ გასული სასწავლო წლის დასასრულს გამოავლინა შემდეგი სასწავლო შედეგი/ები
შედეგის მიღწევას ადასტურებს შემდეგი ინდიკატორი/ები
შედეგის მიღწევას არ ადასტურებს შემდეგი ინდიკატორი/ები
 დრო და სივრცე  გეო.VII.2. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა თვალსაჩიმოების კითხვა გეოგრაფიული ინფორმაციის მოსაპოვებლად.
მასწავლებლის დახმარებით ამოიცნობს რუკაზე ინფორმაციას და გადააქვს კონტურულ რუკაზე
მოსწავლეს არ შეუძლია დამოუკიდებლად დაიტანოს გეოგრაფიულიობიექტები კონტურულ რუკაზე
გარემო და ეკონომიკა გეო.VII.5. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა დედამიწის შინაგანი აგებულებაზე
მასწავლებლის დახმარებით ხსნის მიწისძვრებისა და ვულკანების გავრცელების კანონზომიერებებს
ვერ აღნიშნავს რუკაზე ვულკანებს.
გარემო და სოციალური სისტემები გეო.VII.12. მოსწავლეს შეუძლია შეისწავლოს მოოსახლეობის დემოგრაფიული მახასიათებლებისა და განსახლების დახასიათება
ილუსტრაციის საშუალებით ასახელეს საკუთარ დასახლებულ პუნკტს  ადარებს სხვადასხვა დასახლებული პუნქტის ფოტოსურათებს და გეგმავს მასწავლებლის დახმარებით
მასწავლებლის დახმარების გარეშე ვერ ასაბუთებს მოსახლეობის რაოდენობას სხვადასხვა ტერიტორიას

მასწავლებლის დასკვნა ინდივიდუალური სასწავლო მიზნების საჭიროების თაობაზე


ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
სემესტრი

საგანი: გეოგრაფია
მიმართულება: გეოგრაფიული რუკა
გრძელვადიანი მიზანი:
1დრო და სივრცე  გეო.VII.2. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა თვალსაჩიმოების კითხვა გეოგრაფიული ინფორმაციის მოსაპოვებლად.
მოკლევადიანი მიზანი :
1
ლეგენდის გამოყენებით გადააქვს ინფორმაცია კონტურულ რუკებზე; წარმოსახვით მოგზაურობს დედამიწის გარშემო აღმოსავლეთიდან დასავლეთისკენ ან დასავლეთიდან აღმოსავლეთისკენ; მსოფლიო რუკაზე მოძებნოს მნიშვნელოვანი გეოგრაფიული ობიექტები;

ჩამოწერეთ მიზნის შესაბამისი აქტივობები მაგალითისთვის, მსგავსი აქტივობების წინასწარ შედგენა თქვენ დაგჭირდებათ ყოველი გაკვეთილის დაგეგმვამდე 
რესურსი
1
მოსწავლე თავისი სიტყვებით გადმოსცემს მისთვის უკვე ცნობილ გეოგრაფიულ ტერმინებს.
ზეპირი
2
მოსწავლე სახელმძღვანელოში წარმოდგენილი სურათების მეშვეობით აკვირდება გეოგრაფიულ ობიექტებს
სახელმძღვანელო, ფიზიკური რუკა რვეული, პასტა
3
მოსწავლე კითხულობს საშ. დავალებას. ისმენს ახსნილ გაკვეთილს იწერს რვეულში აბზაცს გაკვეთილიდან.
სახელმძღვანელო, ფიზიკური რუკა რვეული, პასტა
4
მოსწავლე ასახელებს გეოგრაფიულ ობიექტებს  კითხულობს და იმეორებს თავისი სიტყვებით ტერმინებს იწერს რვეულში. სახელძღვანელოში ათვალიერებს ნივთების ფოტოებს.
სახელმძღვანელო, ფიზიკური რუკა რვეული, პასტა
6
მოსწავლე სახელმძღვანელოდან იწერს ჰორიზონტის მხარეებს, კომპასის და აზიმუტის შესახებ და  კითხულობს ხმამაღლა;
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
7
მოსწავლე იმეორებს თავისი სიტყვებით თუ რაა  გლობუსისა და გადმოსცემს  რუკის სახეების შესახებ.
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
8
მოსწავლე იმეორებს თავისი სიტყვებით და გადმოსცემს რუკის ნომენკლატურას,  რომ რაა კუნძული და რომელია ნახევარკუნძული, არქიპელაგი,  ყურე, ნაპირი, მთა, მწვერვალი
სახელმძღვანელო ფიზიკური რუკა
9
მოსწავლე იმეორებს თავისი სიტყვებით რომ რომელია ოკეანე, ზღვა, ტბა, მდინარე.
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
10
მოსწავლე იმეორებს თავისი სიტყვებით დაბლობი, ზეგანი, მთა, მწვერვალი, კითხულობს და იწერს მსოფლიოს მთათა სისტემას და მათ უმაღლეს მწვერვალებს;
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა. წიგნი
11
მოსწავლე იმეორებს თავისი რუკის ლეგენდას სიმაღლეობრივ შკალას და მაშტაბს.
სახელმძღვანელო ფიზიკური რუკა






მიმართულება: ლითოსფერო
გრძელვადიანი მიზანი:
ო.VII.6. სწ აუოს ფორები რარრობს.
მოკლევადიანი მიზანი :
2
მსჯელობს ლითენსფეროს ფილების მოძრაობაზე; ხსნის მიწისძვრეების და ვულკანების გავრცელების კანონზემიერებებს

ჩამოწერეთ მიზნის შესაბამისი აქტივობები მაგალითისთვის, მსგავსი აქტივობების წინასწარ შედგენა თქვენ დაგჭირდებათ ყოველი გაკვეთილის დაგეგმვამდე 
რესურსი
1
მოსწავლე ისმენს და თავისი სიტყვებით გადმოსცემს დედამიწის რელიეფის წარმოქმნისა და ლითოსფეროს აგებულების  შესახებ.
სახელმძღვანელო ფიზიკური რუკა
2
მოსწავლე ისმენს და თავისი სიტყვებით გადმოსცემს ლითოსფეროს მნიშვნელობას, რვეულში იწერს შესაბამის ტერმინებს;
სახელმძღვანელო, ფიზიკური რუკა რვეული, პასტა
3
მოსწავლე ისმენს და თავისი სიტყვებით გადმოსცემს მიწისძვრებისა და ვულკანების მოქმედების შესახებ და თავისი სიტყვებით ახასიათებს მათ მოქმედებას და რვეულში იწერს სეისმურ სარტყელს.
სახელმძღვანელო, ფიზიკური რუკა რვეული, პასტა
4
მოსწავლე იხსენებს და გადმოსცემს თავისი სიტყვებით ზვავი, მეწყერი და მეწყერის შესახებ თავისი სიტყვებით ახასიათებს მათ და იწერს რვეულში ინფორმაციას.
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
5
მოსწავლე მასწავლებლის დახმარებით პოულობს რუკაზე ვულკანებს
ფიზიკური რუკა
6
მოსწავლე იმეორებს თავისი სიტყვებით რელიეფის ძირითადი ფორმების შესახებ იწერს რვეულში მთებს და ვაკეებს განმარტებას და სწავლობს;
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
7
მოსწავლე იმეორებს ნასწავლ მასალას მასწავლებლის მიერ დასმული შეკითხვების მეშვეობით;
ზეპირი
8
მოსწავლე ისმენს და თავისი სიტყვებით იმეორებს მთის და ვაკის ძირითად თავისებურებებს, დაიტანს კონტურულ რუკაზე მთებს და ვაკეებს
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა კონტურული რუკა, ფიზიკური რუკა
9
მოსწავლე ისმენს და თავისი სიტყვებით გადმოსცემს მთის ლანდშაფტის მრავალფეროვნებას
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
10
მოსწავლე სწავლობს რაა რელიეფის ფორმები განასხვავებს დაბლობებსა და მაღლობებს.
რვეული, პასტა კუნტურული რუკა
11
მოსწავლე ისმენს და თავისი სიტყვებით გადმოსცემს რელიეფის შინაგან და გარეგან ძალებს
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
12
მოსწავლე თავისი სიტყვებით განმარტავს მიწისძვრის და ვულკანის წარმოშობას , მის გავრცელების არეალს და განასხვავებს ჩამქრალ და მოქმედ ვულკანებს.
სახელმძღვანელო ფიზიკური რუკა რვეული, პასტა



მიმართულება: ჰიდროსფერო
გრძელვადიანი მიზანი:
3.     ო.VII.8. სწ მსლობა ოს ახებ.
მოკლევადიანი მიზანი :
3
მსჯელობს და განარჩევს წყალს ბუნებაში, წყლის მოძრაობას და წყლის რესურსების განაწილება დედამიწაზე

ჩამოწერეთ მიზნის შესაბამისი აქტივობები მაგალითისთვის, მსგავსი აქტივობების წინასწარ შედგენა თქვენ დაგჭირდებათ ყოველი გაკვეთილის დაგეგმვამდე 
რესურსი
1
მოსწავლე ისმენს და თავისი სიტყვებით გადმოსცემს დედამიწაზე არსებულ წყლის მნიშვნელობას.  
სახელმძღვანელო ფიზიკური რუკა
2
მოსწავლე ისმენს და იმეორებს თავისი სიტყვებით როგორ ხდება წყლის ბრუნვა დედამიწაზე
სახელმძღვანელო, ფიზიკური რუკა რვეული, პასტა
3
მოსწავლე კითხულობს აბზაცს  წყლის ბრუნვის შესახებ; იწერს რვეულში;
სახელმძღვანელო, ფიზიკური რუკა რვეული, პასტა
4
მოსწავლე იხსენებს და საუბრობს მასწავლებლის დახმარებით მსოფლიო ოკეანეების შესახებ;
სახელმძღვანელო, ფიზიკური რუკა
5
მოსწავლე ჩამოთვლის მსოფლიო ოკიანეებს.
სახელმძღვანელო ფიზიკური რუკა
6
მოსწავლე რვეულში იწერს და იმეორებს წყლის მოძრაობა ოკიანეში
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
7
მოსწავლე ისმენს ოკიანურ დინებების შესახებ  რამოდენიმე მათგანს ჩამოწერს რვეულში და აღნიშნავს ფიზიკურ რუკაზე
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა, ფიზიკური რუკა
8
მოსწავლე ისმენს და თავისი სიტყვებით იმეორებს ზედაპირულ წყლების შესახებ
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა კონტურული რუკა, ფიზიკური რუკა
9
მოსწავლე მასწავლებლის დახმარებით ჩამოწერს რამოდენიმე მსოფლიო უდიდეს მდინარეს და  პოულობს მათ რუკაზე;
ფიზიკური რუკა, რვეული, პასტა
10
მოსწავლე მასწავლებლის დახმარებით ჩამოწერს რამოდენიმე მსოფლიო მნიშვნელობის ტბებს და  პოულობს მათ რუკაზე;
რვეული, პასტა კუნტურული რუკა
11
მოსწავლე იხსენებს და საუბრობს პედაგოგის დახმარებით მსოფლიოში წყლის რესურსების განაზილების შესახებ.
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
12
ჩამოწერილ მდინარეებს გამოარჩევს  ოკიანური აუზის განლაგების მიხედვით,
სახელმძღვანელო ფიზიკური რუკა რვეული, პასტა






ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის მონიტორინგი
სემესტრი
გრძელვადიანი მიზნები:
1.     გეო.VII.2მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა თვალსაჩიმოების კითხვა გეოგრაფიული ინფორმაციის მოსაპოვებლად.
2.    ო.VII.6. სწ აუოს ფორები რარრობს.
3.   ო.VII.8. სწ მსლობა ოს ახებ.
მოკლევადიანი მიზნები:

მოკლევადიანი მიზნები
თვე
1
თვე
2
თვე
3

1.1
1.             დრო და სივრცე  გეო.VII.2. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა თვალსაჩიმოების კითხვა გეოგრაფიული ინფორმაციის მოსაპოვებლად.
მოსწავლეს შეუძლია დაასახელოს, რუკის ლეგენდის შემადგენლობა სიმაღლეობრივი სკალა, მაშტაბი და განასხვაოს მცირე, საშუალო და დიდ მაშტაბიანი რუკები; თავისი სიტყვებით განმარტავს რუკის ნომენკლატურას, შეუძლია კუნძულების, ნახევარკუნძულების კონტინებების დასახელება და რუკაზე მოხაზვა

2.2
2.             გეო.VII.6. მოსწავლეს შეუძლია დაუკავშიროს რელიეფის ფორმები რელიეფწარმომქმნელ პროცესებს.


მოსწავლეს შეუძლია მიწისძვრებისა და ვულკანების  დასახელება და თავისი სიტყვებით მათ შესახებ ინფორმაციის რუკაზე ჩვენება და კონტურულ რუკაზე გადმოცემა

3.3
მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა ჰიდროსფეროს შესახებ.
მოსწავლეს შეუძლია თავისი სიტყვებით განმარტოს დედამიწაზე წყლის მოძრაობის შესახებ დაასახელოს მსოფლიო ოკიანეები და უდიდესი მდინარეები განარჩიოს ოკეანური და შიდა წყლები. განასხვავებს ოკეანეში მოძრავი დინებების შესახებ

ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
II სემესტრი

საგანი: გეოგრაფია
მიმართულება: ბიოსფერო და ნიადაგები
გრძელვადიანი მიზანი:
1.    გეო.VII.4. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა ბუნებრივი რესურსების რაციონალურ და  მრავალმხრივ გამოყენებაზე.
მოკლევადიანი მიზანი :
1
მოსწავლე შეძლებს მსჯელობას მცენარეულ საფარისა და ცხოველთა სამყაროს შესახებ, განასხვავებს არსებული ნიადაგებებს და მის შედგენილობას

ჩამოწერეთ მიზნის შესაბამისი აქტივობები მაგალითისთვის, მსგავსი აქტივობების წინასწარ შედგენა თქვენ დაგჭირდებათ ყოველი გაკვეთილის დაგეგმვამდე 
რესურსი
1
მოსწავლე ისმენს და თავის სიტყვებით გადმოსცემს ბიოსფეროს შესახებ
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
2
მოსწავლე ჩამოთვლის მისთვის ცნობილ მცენარეებს.
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
3
მოსწავლე განმარტავს რას ნიშნავს და რა მნიშვნელობა აქვს მცენარეულ საფარს.
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
4
მოსწავლეს მასწავლებელი განუმარტავს მცენარეული საფარის მნიშვნელობის შესახებ.
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
5
მოსწავლე მასწავლებლის დახმარებით განმარტავს ბიოსფეროს - ცხოველთა სამყაროს შესახებ.
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
6
მოსწავლე დამოუკიდებლად ჩამოთვლის მისთვის ცნობილ ცხოველებს.
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
7
მოსწავლეს მასწავლებელი განუმარტავს ცხოველთა სამყაროს მნიშვნელობას.
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
8
მოსწავლეს მასწავლებელი განუმარტავს ნიადაგების შესახებ.
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
9
მოსწავლე დამოუკიდებლად იმეორებს ნიადაგის აგებულებას და შემადგენლობის შესახებ.
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
10
მოსწავლე მასწავლებლის დახმარებით იმეორებს განვლილ მასალას
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა.
11
მოასწავლეს მასწავლებელი განუმარტავს, ნიადაგის გავრცელების არეალების შესახებ
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
12
მოსწავლე თავისი სიტყვებით აფასებს ბიოსფეროს მნიშვნელობას
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა


მიმართულება: გეოგრაფიული სარტყლები და ბუნებრივი ზონები
გრძელვადიანი მიზანი:
ო.VII.9. სწ ა აღროს ლობი მწვმიბი.
მოკლევადიანი მიზანი :
2
მსჯელობს გეოგრაფილი გარსისა და განასხვავებს ბუნებრივ სარტყლებს ასევე განარჩევს ბუნებრივ ზონებს.

ჩამოწერეთ მიზნის შესაბამისი აქტივობები მაგალითისთვის, მსგავსი აქტივობების წინასწარ შედგენა თქვენ დაგჭირდებათ ყოველი გაკვეთილის დაგეგმვამდე 
რესურსი
1
მოსწავლე ისმენს და თავისი სიტყვებით გადმოსცემს დედამიწის გეოგრაფიული გარსის და გარემოს შესახებ აგებულების  შესახებ.
სახელმძღვანელო ფიზიკური რუკა
2
მოსწავლე ისმენს და თავისი სიტყვებით გადმოსცემს გეოგრაფიული გარემოს ათვისების მნიშვნელობას, რვეულში იწერს შესაბამის ტერმინებს;
სახელმძღვანელო, ფიზიკური რუკა რვეული, პასტა
3
მოსწავლე ისმენს და თავისი სიტყვებით გადმოსცემს გეოგრაფიულ კანონზომიერებებს და მათ მნიშვნელობას
სახელმძღვანელო, ფიზიკური რუკა რვეული, პასტა
4
მოსწავლე გადმოსცემს თავისი სიტყვებით გეოგრაფიული გარსის ზონალურობის შესახებ
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
5
მოსწავლე მასწავლებლის დახმარებით პოულობს რუკაზე დედამიწის ზონალურ სარტყლებს
ფიზიკური რუკა
6
მოსწავლე იმეორებს თავისი სიტყვებით ჩამოთვლის ბუნებრივ ზონებს.
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
7
მოსწავლე იმეორებს ნასწავლ მასალას მასწავლებლის მიერ დასმული შეკითხვების მეშვეობით;
ზეპირი
8
მოსწავლე ისმენს და თავისი სიტყვებით იმეორებს თითეულ ბუნებრივ ზონებს და დაიტანს კონტურულ რუკაზე
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა კონტურული რუკა, ფიზიკური რუკა



მიმართულება: ბუნებრივი რესურსები და გარემოს ათვისება
გრძელვადიანი მიზანი:
ო.VII.10. სწ ა ახას გარაცვიი ღოისბი ებლოა.
მოკლევადიანი მიზანი :
2
მსჯელობს ბუნებრივი რესურსის და მის ათვისების შესახებ, განარჩევს გარემოსდაცვით პრობლემებს.

ჩამოწერეთ მიზნის შესაბამისი აქტივობები მაგალითისთვის, მსგავსი აქტივობების წინასწარ შედგენა თქვენ დაგჭირდებათ ყოველი გაკვეთილის დაგეგმვამდე 
რესურსი
1
მოსწავლე ისმენს და თავისი სიტყვებით გადმოსცემს ბუნებრივ რესურსებს
სახელმძღვანელო ფიზიკური რუკა
2
მოსწავლე ისმენს და თავისი სიტყვებით გადმოსცემს ბუნებრივი რესურსების მნიშვნელობას, რვეულში იწერს შესაბამის ტერმინებს;
სახელმძღვანელო, ფიზიკური რუკა რვეული, პასტა
3
მოსწავლე ისმენს და თავისი სიტყვების გადმოსცემით ახდენს  ბუნებრივი რესურსების დაყოფას სახეობების მიხედვით
სახელმძღვანელო, ფიზიკური რუკა რვეული, პასტა
4
მოსწავლე იხსენებს და გადმოსცემს თავისი სიტყვებით მისთვის ცნობილ რესურსებს და ასხვავებს ამოწურვად და აღდგენად რესურსებს
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
5
მოსწავლე მასწავლებლის დახმარებით პოულობს რუკაზე ბუნებრივ რესურსებს.
ფიზიკური რუკა
6
მოსწავლე იმეორებს თავისი სიტყვებით ბუნებრივი რესურსებს იწერს რვეულში ამოწურვად და აღდგენად რესურსებს განმარტებას და სწავლობს;
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
7
მოსწავლე იმეორებს ნასწავლ მასალას მასწავლებლის მიერ დასმული შეკითხვების მეშვეობით;
ზეპირი
8
მოსწავლე ისმენს და თავისი სიტყვებით იმეორებს სათბობ ენერგეტიკულ რესურსებს და  დაიტანს კონტურულ რუკაზე გაზის და ნავთობის საბადოებს.
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა, ფიზიკური რუკა
9
მოსწავლე ისმენს და თავისი სიტყვებით ბუნებრივი რესურსების ათვისების მნიშვნელობას
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
10
მოსწავლე მასწავლებლის დახმარებით აანალიზებს ბუნებათსარგებლობის პრობლემებს და აყალიბებს ენერგიის ალტერნატიული წყაროების მნიშვნელობის შესახებ აზრს.
სახელმძღვანელო რვეული, პასტა
11
მოსწავლე ისმენს და თავისი სიტყვებით გადმოსცემს ენერგიის ალტერნატიული წყაროების შესახებ
სახელმძღვანელო, რვეული, პასტა
12
მოსწავლე თავისი სიტყვებით განმარტავს გარემოს დეგრადაციის და დაბინძურების შესახებ და აანალიზებს მცენარეთა საფარის და ცხოველთა სამყაროს მნიშვნელობის შესახებ  
სახელმძღვანელო რვეული, პასტა




ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის მონიტორინგი
II სემესტრი

1.    გეო.VII.4. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა ბუნებრივი რესურსების რაციონალურ და  მრავალმხრივ გამოყენებაზე.
2.    ო.VII.9. სწ ა აღროს ლობი მწვმიბი.
3.  ო.VII.10. სწ ა ახას გარაცვიი ღოისბი ებლო
მოკლევადიანი მიზნები:

მოკლევადიანი მიზნები
თვე
1
თვე
2
თვე
3

1.1
1.             გეო.VII.4. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა ბუნებრივი რესურსების რაციონალურ და  მრავალმხრივ გამოყენებაზე.
მოსწავლეს შეუძლია დაასახელოს, ბუნებრივი რესურსები გამოყოს ერთმანეთისგან აღდგენადი და ამოწურვადი რესურსები ასახელებს მცენარეულ და ცხოველთა სამყაროს. წარმოდგენა აქვს ნიადაგების შემადგენლობასა და მათ გავრცელების არეალს.

2.2
2.             გეო.VII.9. მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს ზონალობის გამომწვევი მიზეზები.


მოსწავლეს შეუძლია დაასახელოს გეოგრაფიული სარტყლები და ჩამოთვალოს ბუნებრივი ზონებს.

3.3
3.             გეო.VII.10. მოსწავლეს შეუძლია ახსნას გარემოსდაცვითი ღონისძიებების აუცილებლობა
მოსწავლეს შეუძლია თავისი სიტყვებით განმარტოს ბუნებრივი რესურსები და გარემოს ათვისების შესახებ. ასახელებს ალტერნატიულ ენერგიის წყაროებს. აზრიანად თავის სიტყვებით გადმოცემს ბუნების დეგრადაციის და განადგურების შესახებ.





~








თემა
ლითოსფერო დედამიწის შინაგანი აგებულება  (მოსწავლის ინდივიდუალურ სასწავლო გეგმაში თემას ეთმობა 15  საგაკვეთილო საათი)
გაკვეთილის თემა

მიწისძვრები და ვულკანები
საგანი
გეოგრაფია
მასწავლებლის სახელი და გვარი
ლილი რეხვიაშვილი
სწავლების საფეხური, კლასი
საბაზო, VIII
მოსწავლეთა რაოდენობა
30 მოსწავლე მათ შორის ერთი სსსმ მოსწავლე.
სასწავლო მიზნები კლასისთვის
მოსწავლეები შეძლებენ  სახელმძღვანელოსა და ვიდეო მასალის დახმარებით გავაცნო ვულკანები და მიწისძვრები. კონტურულ რუკაზე დაიტანოს მიწისძვრები და ვულკანები რუკის დახმარებით.
სასწავლო მიზნები სსსმ მოსწავლისთვის
მოსწავლე შეიტყობს მიწისძვრებისა და ვულკანების შესახებ ასევე მსოფლიო ფიზიკურ რუკაზე მათ მდებარეობას რითაც  განუვითარდება მოსმენის, დასწავლის უნარი, ფიზიკური რუკის აღთქმის შესაძლებლობა.
ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან შესაბამისობა
გეგეო.VIII.5.3. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა დედამიწის შინაგან აგებულებაზე

სსსმ მოსწავლის ინდივიდუალურ სასწავლო გეგმასთან შესაბამისობა
გეგეო.VIII.5.3. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა დედამიწის შინაგან აგებულებაზე
·        კონტურულ რუკაზე დააქვს მიწისძვრებისა და ვულკანების გავრცელების ძირითადი არეალები

მოსალოდნელი შედეგი კლასისითვის
მოსწავლეები შეძლებენ გაანალიზონ დედამიწის შინაგანი აგებულების შესახებ მათ განუვითარდებათ ინფორმაციის მოპოვების, მნიშვნელოვანი დეტალების გამოყოფის, ლოგიკური დასკვნების გამოტანის, ანალიზის უნარი.
მოსალოდნელი შედეგი სსსმ მოსწავლისთვის



მოსწავლე შეძლებს მასწავლებლის დახმარებით კონტურულ რუკაზე დაიტანოს მიწისძვრებისა და ვულკანების გავრცელების ძირითადი არეალები
წინარე ცოდნა
მოსწავლეებმა იციან რელიეფის ტიპები და ფორმები ინფორმაციის მოძიება რუკებზე ცხრილებზე მუშაობა
გაკვეთილის მსვლელობა/საკლასო მენეჯმენტი
ფაზა I  გაკვეთილის თემის, ტიპისა და მიზნის გაცნობა. შეფასების რუბრიკის გაცნობა (შეფასების რუბრიკები და გაკვეთილის მიზანი, გამოკრულია კედელზე) 2წთ.
წინარე ცოდნის გააქტირუება: - 6 წთ.
 აქტივობა      კლასში გამოკრულია სურათები, მოსწავლეებმა უნდა გამოიცნონ დამახასიათებელი ნიშნები, ენდოგენური და ეგზოგენური პროცესების შესახებ და ვსვავ შემდეგ კითხვებს:
1.      მსოფლიო სეისმური სარტყელი განლაგების არიალი მსოფლიო ფიზიკურ რუკაზე?
2.      მიჩვენეთ სურათზე ენდოგენური პროცესები?
3.      მიჩვენეთ სურათზე რომელია ეგზოგენური პროცესი?
აქტივობა 2
მოსწავლეები წარმოადგენენ დავალებას სლაიდების საშუალებით ენდოგენური და ეგზოგენური პროცესების შესახებ. ამოიცნობენ და დაასაბუთებენ შინაგან და გარეგან პროცესებს.
ფაზა II – მინი ლექცია - 10 წთ.
აქტივობა1 - ვიდეოფილმის ჩვენება ბუნებრივ სტიქიურ მოვლენებზე და მის შედეგებზე ორგანიზდება მთელი კლასი.
აქტივობის მიზანი 1. სემიოტიკური თვალსაწიერის განვითარება;
                                   2. თანაგრძნობის უნარების განვითარება.
აქტივობის აღწერა - ახალი გაკვეთილის ახსნა ვულკანები და მიწისძვრები გაკვეთილს ვიწყებ მინი ლექციით, გავაცნობ გაკვეთილში მოცემულ მთავარ საკვანძო საკითხებს. პარალელურად პროექტორის საშუალებით ვაჩვენებ ეკრანზე მიწისძვრებსა და ვულკანებს, მათ შედეგებზე და ვთხოვ თავიანთი ემოცია გადმოსცენ.

აქტივობა 2 - შინაარსის რეალიზება ჯგუფური მუშაობა. 15 წთ.

აქტივობის მიზანი - მოსწავლეები სახელმძღვანელოს ტექსტისა და რესურსების გამოყენებით მოიპოვებენ ინფორმაციას და არგუმენტურად იმსჯელონ ვულკანებისა და მიწისძვრების გავრცელების არიალების შესახებ დედამიწაზე

აქტივობის აღწერა - კლას ვყოფთ ორ ჯგუფად თითოეულ ჯგუფს ვაძლევ დავალებას სხვადასხვა სტიქიურ მოვლენებზე:

ჯგუფი - მიწისძვრა
II ჯგუფი - ვულკანები
ჯგუფს ევალებათ გაანალიზონ ტექსტი, რუკები, ილუსტრაციები და ინფორმაცია წარმოადგინონ კონკრეტული სტიქიური მოვლენების შესახებ, იმსჯელონ გამომწვევი მიზეზები და მათი თავიდან აცილების შესაძლო ღონისძიებებზე, შეავსონ სქემა, რომელიც წინასწარ დაურიგდათ სამუშაო სქემის ნიმუში.
1.      სტიქიური მოვლენა
2.      გამომწვევი მიზეზები
3.      შედეგი
4.      თავიდან აცილების შესაძლო გზები
გზადაგზა დავაკვირდები ჯგუფების მუშაობას და გავუწევ ფასილიტაციას
აქტივობა 3 - პრეზენტაცია 10 წუთი
ორგანიზება ჯგუფური აქტივობის მიზანი - ჯგუფების მიერ შესრულებული დავალების წარმოდგენა
აქტივობის აღწერა- თითეული ჯგუფი გამოყოფს პრეზენტატორს, რომელიც წარმოადგენს შესრულებულ დავალებას. წარდგენის შემდეგ როგორც მე ისე ჯგუფის წევრთა   შორის ჯგუფების პრეზენტაცია შეფასდება პრეზენტაციის დასრულების შემდეგ აფდასებენ მოსწავლეებიც (ურთიერთ შეფასება)
ფაზა III - შეჯამება 2 წთ
მასწავლებელი ზეპირი სახით აჯამებს გაკვეთილს შემდეგი შეკითხვებით:
·         დაასახელეთ ერთი რამ რითაც გამოირჩეოდა ეს გაკვეთილი;
·         დაასახელეთ ერთი რამ, რაზეც კითხვები დაგებადათ;
·         დაასახელეთ ერთი რამ, რასაც გამოიყენებთ თქვენს ცხოვრებაში ამ გაკვეთილიდან.
შეფასება
განმავითარებელი



გაკვეთილის თემა:

მიწისძვრები და ვულკანები
გაკვეთილის მიზანი / მიზნები კლასისთვის
მოსწავლეები შეძლებენ  სახელმძღვანელოსა და ვიდეო მასალის დახმარებით გავაცნო ვულკანები და მიწისძვრები. კონტურულ რუკაზე დაიტანოს მიწისძვრები და ვულკანები რუკის დახმარებით.
მიზანი /  მიზნები სსსმ მოსწავლისთვის
მოსწავლე შეიტყობს მიწისძვრებისა და ვულკანების შესახებ ასევე მსოფლიო ფიზიკურ რუკაზე მათ მდებარეობას რითაც  განუვითარდება მოსმენის, დასწავლის უნარი, ფიზიკური რუკის აღთქმის შესაძლებლობა.
მთელი კლასი
აქტივობა ინსტრუქცია
რესურსი
დრო
სსსმ მოსწავლე
აქტივობა ინსტრუცია
რესურსი
დრო

1. საორგანიზაციო საკითხები.
გაკვეთილის თემის, ტიპისა და მიზნის გაცნობა. შეფასების რუბრიკის გაცნობა
ვააქტიურებ წინარე ცოდნას, მოწავლეებმა იციან :  რელიეფის ტიპები და ფორმები ინფორმაციის მოძიება რუკებზე ცხრილებზე მუშაობა




2






6
              სსსმ მოსწავლე
ერთვება საშინაო დაველების ჩვენებაში და ჩართულია წინარე ცოდნის გააქტიურებაში.



2. A ფაზა  
აქტივობა      კლასში გამოკრულია სურათები, მოსწავლეებმა უნდა გამოიცნონ დამახასიათებელი ნიშნები, ენდოგენური და ეგზოგენური პროცესების შესახებ და ვსვავ შემდეგ კითხვებს:
1.      მსოფლიო სეისმური სარტყელი განლაგების არიალი მსოფლიო ფიზიკურ რუკაზე?
2.      მიჩვენეთ სურათზე ენდოგენური პროცესები?
3.      მიჩვენეთ სურათზე რომელია ეგზოგენური პროცესი?

ფაზა II – მინი ლექცია - 10 წთ.
აქტივობა1 - ვიდეოფილმის ჩვენება ბუნებრივ სტიქიურ მოვლენებზე და მის შედეგებზე ორგანიზდება მთელი კლასი.
აქტივობის მიზანი 1. სემიოტიკური თვალსაწიერის განვითარება;
                                   2. თანაგრძნობის უნარების განვითარება.
აქტივობის აღწერა - ახალი გაკვეთილის ახსნა ვულკანები და მიწისძვრები გაკვეთილს ვიწყებ მინი ლექციით, გავაცნობ გაკვეთილში მოცემულ მთავარ საკვანძო საკითხებს. პარალელურად პროექტორის საშუალებით ვაჩვენებ ეკრანზე მიწისძვრებსა და ვულკანებს, მათ შედეგებზე და ვთხოვ თავიანთი ემოცია გადმოსცენ.

























10
A ფაზა (გამოწვევა)
მასწავლებელი სსსმ მოსწავლეს აწვდის ილუსტრაციას, ილუსტრაციაზე ვულკანი და მიწისძვრის პროცესის ფოტოები.
სსსმ მოსწავლემ უნდა ამოიცნოს მიწისძვრა და ვულკანის სურათი.









გულდასმით ახდენს აქტივობაში ჩართვას.

2























3

3 B  ფაზა
         აქტივობა 2 - შინაარსის რეალიზება ჯგუფური მუშაობა. 15 წთ.

აქტივობის მიზანი - მოსწავლეები სახელმძღვანელოს ტექსტისა და რესურსების გამოყენებით მოიპოვებენ ინფორმაციას და არგუმენტურად იმსჯელონ ვულკანებისა და მიწისძვრების გავრცელების არიალების შესახებ დედამიწაზე

ჯგუფური მუშაობა
      კლას ვყოფთ ორ ჯგუფად თითოეულ ჯგუფს ვაძლევ დავალებას სხვადასხვა სტიქიურ მოვლენებზე:

ჯგუფი - მიწისძვრა
II ჯგუფი - ვულკანები


15
B  ფაზა          შინაარსის რეალიზება ჯგუფური მუშაობა. 20 წთ.

 ერთვება აქტივობაში იყენებს სახელმძღვანელოს განარჩევს ტექსტს და არჩევს ვულკანისა და მიწისძვრის მოვლენებს ერთმანეთისგან.







სსსმ მოსწავლე არის II ჯგუფში და მოსწავლეებთან ერთად იღებს დავალებას და არის ჩართული ჯგუფის მუშაობაში, ახსენებს მოსწავლეებს და ჩამოთვლის ცნობილ ვულკანებს.
სახელმძღვანელო
5

აქტივობა 3 - პრეზენტაცია

ორგანიზება ჯგუფური აქტივობის მიზანი - ჯგუფების მიერ შესრულებული დავალების წარმოდგენა
აქტივობის აღწერა- თითეული ჯგუფი გამოყოფს პრეზენტატორს, რომელიც წარმოადგენს შესრულებულ დავალებას. წარდგენის შემდეგ როგორც მე ისე ჯგუფის წევრთა   შორის ჯგუფების პრეზენტაცია შეფასდება პრეზენტაციის დასრულების შემდეგ აფდასებენ მოსწავლეებიც მოსწავლეებს დავურიგებ თაბახის ფურცლებს და ვთხოვ დახატონ ადამიანი.ან რომელიმე ნაწილი.
მოსწავლეები მოახდენენ საკუთარი ნახატების პრეზენტაციას.

ფაზა III - შეჯამება 2 წთ

მასწავლებელი ზეპირი სახით აჯამებს გაკვეთილს შემდეგი შეკითხვებით:
·         დაასახელეთ ერთი რამ რითაც გამოირჩეოდა ეს გაკვეთილი;
·         დაასახელეთ ერთი რამ, რაზეც კითხვები დაგებადათ;
·         დაასახელეთ ერთი რამ, რასაც გამოიყენებთ თქვენს ცხოვრებაში ამ გაკვეთილიდან.



5
მასწავლებელი სსსმ მოსწავლეს წინასწარ  უმარტივებს თემას „ვულკანები“ და უსვავს კითხვებს პრეზენტაციიდან.
დაუსვამს კითხვას, თან დავურთავ ბარათს სადაც არის დაწერილი კითხვა და თან ვანახებ ილუსტრაციას.
მოსწავლე გასცემს პასუხს ბარათების დახმარებით.

სსსმ მოსწავლეს მასწავლებელი სთავაზობს ილუსტრაციას ვულკანები და სსსმ მოსწავლე გამოყოფს ვულკანის ნაწილებს ილუსტრაციის დახმარებით.
სსსმ მოსწავლე ილუსტრაციაზე დააწერს ვულკანის შემადგენელ ნაწილებს და ახდენს  პრეზენტაციის წარმოდგენას.


     
შეჯამება 2 წთ

5






















https://lilir1949.blogspot.com/2019/02/blog-post.html







Комментариев нет:

Отправить комментарий